Jak do partie přidávat dlouhé varianty

9. srpna 2011 v 8:15 | Eman |  Databáze
Ve Scid databázi se mi stávalo, že jsem měl holou partii například ze stránky TWIC a bylo v ní hodně slabých tahů.

V analýzách Chessbomb se to červenalo chybami. Chtěl jsem si vkládat správné tahy a další pokračování. Varianty je samozřejmě možné vkládat přehráváním na šachovnici, ale to je často zdlouhavé.
Přišel jsem na následující trik, kterým lze vkládat varianty pouhým kopírováním z analýz Chessbomb:
V zobrazeni PGN na kartě ve Scid kliknete levým tlačítkem myši do názvu karty (Notation - game..) - a zvolíte - File > a v tom menu "Copy game to clipboard". Potom se zvolí v menu Tools - Import One PGN Game (CTRL - Shift - I). Do okna Import PGN game se nakopíruje partie v PGN z Clipboardu - Paste, nebo Ctrl - V.

Nyní se v oknu Import mohou dělat ručně úpravy v PGN notaci. Například kopírovat do notace celé dlouhé varianty, opravovat tahy, nebo partie do závorek () nebo poznámky do složených závorek { } (ALT - 123 nebo ALT - 125) vkládat poznámky. Pozor musíte dát na to, aby jste nenakopírovali omylem variantu místo do hlavní linie do jiné varianty za stejné číslo tahu. Nejlépe je okno Import zvětšit na celou obrazovku. Pokud je vše hotovo, klikne se na tlačítko Import a partie se tak obnoví s úpravami v databázi, a pokud se stane chyba, stačí ji opravit a znovu Import. Upravenou partii je nutné uložit, jinak se úpravy trvale nezapíší do databáze.

Vkládat dlouhé komentáře nakopírované z webových stránek je lépe přes okno Comment editor.