Jak počítač řeší pozici

6. července 2010 v 18:50 |  Taktika
Některé překvapivé tahy, se kterými má člověk problém,  počítač vidí ihned a jiné ne ani po nápovědě. 

Pokud nezíská v propočtu brzy materiální kompenzaci, má problém s odhadem. 

V následující pozici, která byla dříve považována za remizovou pro opakování tahů Qh6 Bg7 Qh4 atd... byl objeven za bílého překvapivý tah, který vede ke zřetelně lepší pozici pro bílého, ale počítač má opačný úsudek.  

Bílý na tahu

1. Qxf6 Ne2+ 2. Nxe2 exf6 3. Nc3 Re8 4. Nd5 Re6 5. Bd4 ...

V další pozici viděl počítač nejlepší tah okamžitě.

Černý na tahu:
Bílý právě zahrál Bb4 a radoval se, že chytil dámu do pasti. Černý odpověděl překvapivým tahem a situace se obrátila. Ukázalo se, že do pasti vlastně spadl bílý.


1. .. Qf3 !! 2. 0-0 Qxe4 a černý má o pěšce více a jasně lepší pozici. Nelze 2. gxf3 pro 2. Nf3+ a Bh3 mat.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama